Τρίτη 12 Ιουνίου 2018

Φίλοι καλωσορίσατε......


«Καλώς να ανταμώσουμε..  Φίλοι κι αγαπημένοι
από καιρού χαρούμενοι  Και καλοκαρδισμένοι…»
Για να θυμούνται οι παλιοί.. και να μαθαίνουν οι νεώτεροι…
Την Τετάρτη 13 Ιουνίου 2018 και ώρα 19:00
 στην αυλή του Νηπιαγωγείου μας

Οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές του 1ου Νηπιαγωγείου Καλαμπακίου


Δεν γνωρίζω αν παράδοση είναι ο εγωισμός των απελθόντων και η ενοχή, ο συμβιβασμός των επιζώντων. (Χατζιδάκις)


Είναι βέβαιο πάντως πως η παράδοση έχει αξία μονάχα όταν δεν στηρίζεται μόνο στην αναπαράσταση, αλλά στην καθημερινή και δίχως επιτήδευση ζωή μας. Όταν δηλαδή το κληροδότημα χρησιμοποιείται φυσικά, και δίχως την ανάγκη επεξήγησης. Τότε μονάχα οφείλει να υπάρχει. Όμως αυτό δεν μπορεί να ισχύει σε κάθε περίπτωση.Η πορεία προς τα εμπρός είναι νομοτέλεια.Τότε αρκεί να αναζητήσουμε εκείνα που ίσως έχουμε ξεχάσει και δεν θα πρεπε. Τον γνήσια κοινωνικό χαρακτήρα των εκδηλώσεων,τη συλλογική έκφραση της κοινότητας με τα έντονα βιώματά της,την πηγαία έκφραση των συναισθημάτων .Όταν η λύπη ήταν λύπη και η χαρά χαρά(όταν η λύπη μοιράζονταν και γίνονταν μικρότερη ενώ η χαρά μοιράζονταν και γίνονταν διπλή χαρά). Τότε που ο συνάνθρωπος ίσως είχε άλλη αξία. Η παράδοση και ο λαικός μας πολιτισμός αποτελεί μια ανεξάντλητη δεξαμενή,μια αστείρευτη πηγή απ΄όπου ο καθένας μπορεί να αντλήσει ό,τι μπορεί να τον στηρίξει ,ιδιαίτερα σήμερα σε μια εποχή τυπικότητας και μοντερνισμού. Απ΄αυτό το πλούσιο υλικό ,θελήσαμε σήμερα να ανακαλέσουμε ένα μικρό δείγμα που αφορά το γάμο,με όλη την αναγκαία θεατρική σύμβαση για μια τέτοια εκδήλωση.Ένα μικρό δείγμα ,γιατί κάθε τόπος ,κάθε περιοχή έχουν τη δική τους παραλλαγή ,το δικό τους μοτίβο είτε αφορά τα έθιμα είτε το τραγούδι και το χορό.Κοινό υπόστρωμμα η χαρά για το νιόπαντρο ζευγάρι και το γλέντι , με πλήθος υπέροχα τραγούδια από κάθε σημείο της Ελλάδας.
   Ήταν λοιπόν ο γάμος μία από «τις ακριβές μέρες» γιατί σ΄αυτές τις ακριβές μέρες γλεντούσαν οι άνθρωποι.Ευκαιρία συνάθροισης,συνάντησης της κοινότητας και έκφρασης του συλλογικού συναισθήματος (http://sxolsymdipevoi.blogspot.com).


Σάββατο 12 Μαΐου 2018

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΜΑΝΟΥΛΕΣ!!!!




Για την Μανουλα τους τα παιδια......δούλεψαν σκληρά!!!!! Αχχχ!!!! πόσο σε αγαπούν ΜΑΜΑ!!
Ανθοδέσμες.....κρεμαστό κόσμημα από τα χεράκια τους.....καρτούλα με καρδούλες με αφιέρωση.....παραμύθι ..." ΘΑ ΣΕ ΑΓΑΠΩ Ο,ΤΙ ΚΙ ΑΝ ΓΙΝΕΙ" ζωγραφιά για τη ΜΑΜΑ.....ποιήματα για την ΜΑΜΑ......και άλλα πολλα!!!!!!!

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΜΑΜΑ!!!!!!


Όταν θα μεγαλώσω
 Όταν θα μεγαλώσω θα δεις μανούλα
 Θα σου αγοράσω αστέρια 
και ένα μεγάλο καράβι με μεταξωτά πανιά 
Όταν θα μεγαλώσω θα δεις μανούλα 
Θα σου αγοράσω λιχουδιές και θα πάμε στο πανηγύρι
 Όταν θα μεγαλώσω θα δεις μανούλα 
Θα σε πάρω απο το χέρι 
για να περάσουμε το δρόμο μαζί 
P. Rounean


ΤΗΝ ΤΥΧΗ ΣΟΥ ΔΕΝ ΑΦΗΣΑ...ΠΟΤΕ ΤΗΣ ΝΑ ΚΟΙΜΑΤΑΙ...ΕΓΩ ΜΟΝΟ ΤΗΝ ΟΡΜΗΝΕΨΑ ΝΑ ΣΕ ΕΧΕΙ ΑΠΟ ΚΟΝΤΑ!!!!!!

Δευτέρα 7 Μαΐου 2018

Γιατί να φοιτήσει ένα πρoνήπιο στο νηπιαγωγείο;

Γιατί να φοιτήσει ένα πρoνήπιο στο νηπιαγωγείο;


Γιατί πολύ απλά, το σύγχρονο νηπιαγωγείο μέσω του νέου προγράμματος δραστηριοτήτων, έχει θέσει πολύ ψηλά τον πήχη στην ελληνική δημόσια εκπαίδευση!
Απαλλαγμένο από την πίεση της ύλης διδασκαλίας της επόμενης βαθμίδας, αυτής του Δημοτικού Σχολείου, αφήνει το περιθώριο στους εκπαιδευτικούς για ελεύθερη, δημιουργική έκφραση δημιουργώντας ένα μαθησιακό περιβάλλον γεμάτο φαντασία, ιδανικό για τα παιδιά της πρώτης και της δεύτερης προσχολικής ηλικίας (νήπια- προνήπια).
Οι εκπαιδευτικοί που το στελεχώνουν, ως απόφοιτοι πανεπιστημιακών ιδρυμάτων διαθέτουν το επιστημονικό υπόβαθρο, για να υποστηρίξουν τα παιδιά, όχι μόνο στη μαθησιακή διαδικασία αλλά και στο δρόμο της ανάπτυξης της κοινωνικής τους συμπεριφοράς και της αυτογνωσίας. Μπορούν να εντοπίσουν αδυναμίες σε όλα τα επίπεδα της ανάπτυξης και των δεξιοτήτων του κάθε παιδιού και να δουλέψουν μαζί του εξατομικευμένα. Ταυτόχρονα να προτείνουν στους γονείς τυχόν περαιτέρω αξιολογήσεις και βοήθεια από εξειδικευμένο προσωπικό. Μ’ αυτό τον τρόπο τα παιδιά μπορούν να ξεπεράσουν, ή έστω να υποστηριχθούν, έγκαιρα, πάω στις αδυναμίες, που ενδέχεται να τους δημιουργήσουν δυσκολίες στη φοίτησή τους στο Δημοτικό σχολείο ή και πιο πέρα από αυτό.
Στο νηπιαγωγείο το παιδί θα μάθει…
·         τον εαυτό του! Πώς μπορεί να χρησιμοποιεί το σώμα του (για να αυτοεξυπηρετηθεί, να κινηθεί, να εργαστεί) και να το φροντίζει σωστά. Ποια είναι τα συναισθήματα του και πόσο μεγάλη είναι η σημασία της έκφρασής τους, με τρόπο που να επιδρά θετικά για τον εαυτό του και τους άλλους. Να αναπτύξει την κριτική του σκέψη. Να ανακαλύψει τις κλίσεις και τα ταλέντα του.
·         τα πλαίσια της ορθής κοινωνικής συμπεριφοράς: Να αναπτύξει την ικανότητα του να κάνει φίλους. Να μοιράζεται. Να νοιάζεται. Να έχει ενσυναίσθηση. Να μάθει τα δικαιώματα αλλά και τις υποχρεώσεις του. Να δείχνει σεβασμό στους ανθρώπους και το περιβάλλον γύρω του. Να ακολουθεί τους κανόνες του χώρου στον οποίο βρίσκεται κάθε φορά. Να απολαμβάνει τη συνεργασία και την από κοινού εξερεύνηση. Να συνειδητοποιεί τις συνέπειες των πράξεων του και να αναλαμβάνει τις ευθύνες του.
·         να σκέφτεται: Να συμμετέχει στην επίλυση προβλημάτων. Να επιχειρηματολογεί και να προασπίζεται τις απόψεις του. Να αναγνωρίζει τα λάθη του και να μαθαίνει από αυτά. Να συμμετέχει σε πειράματα και παρατηρήσεις. Να βρίσκει τις αιτίες και τα αποτελέσματα. Να καταλήγει σε συμπεράσματα.
·         να ενδιαφέρεται να μαθαίνει! Να έχει ενδιαφέρον για όλα όσα συμβαίνουν στον μικρόκοσμό του αλλά και σε όλο τον κόσμο (και γιατί όχι και πέρα από αυτόν!). Να ρωτάει όσους γνωρίζουν. Να ακούει ιστορίες. Να ξεφυλλίζει βιβλία. Να βλέπει εικόνες. Να ασχολείται με την τεχνολογία, στα πλαίσια των δυνατοτήτων και της ηλικίας του. Να κινητοποιεί τους γονείς και τα μέλη του οικογενειακού του περιβάλλοντος, για περαιτέρω ενασχόληση με θέματα που το απασχολούν.
·         να εκφράζεται: Να εμπλουτίσει το λέξιλόγιο του και να καταφέρει να αρθρώνει σωστό λόγο. Να συμμετέχει σε συζητήσεις. Αλλά και δημιουργικά να εκφράζεται καλλιεργώντας, πέρα από τη λεπτή κινητικότητά του (χειρισμός αντικειμένων, συντονισμός κινήσεων κλπ) και τη φαντασία του!
·         να ασχολείται με τα γράμματα και τους αριθμούς: Να έρθει σε επαφή με περιβάλλοντα εγγραμματισμού, που με φυσικό τρόπο (παρατηρώντας και βιώνοντας) θα το ωθήσουν από το σκαρίφημα στο γράμμα, όπως ακριβώς φτάνει μόνο του από τη μουντζούρα στη ζωγραφιά! Να βρεθεί αντιμέτωπο με ζητήματα που απαιτούν μαθηματικό λογισμό και να συμμετέχει στην  επίλυση τους.
…και όλα αυτά μέσα από δημιουργικές και πάνω από όλα παιγνιώδεις δραστηριότητες, αλλά και συμμετοχή σε καινοτόμες δράσεις και εκπαιδευτικά προγράμματα, όχι μόνο σε εθνικό αλλά και ευρωπαϊκό επίπεδο, με συνεργατικές δράσεις και επικοινωνία με σχολεία του εξωτερικού.
Σκεφτείτε λοιπόν πόσο ευεργετικό είναι ένα τέτοιο μαθησιακό περιβάλλον για ένα προνήπιο!
Το οποίο μάλιστα εισέρχεται σ’ αυτό με δυο βασικά πλεονεκτήματα:
1.      Τη συναναστροφή του, όχι μόνο με παιδιά της ηλικίας του, γεγονός που του παρέχει ασφάλεια, αλλά και παιδιά μεγαλύτερα από αυτό, που μπορούν να λειτουργήσουν ως παραδείγματα προς μίμηση, με αποτέλεσμα την επιτάχυνση στην κατάκτηση βασικών δεξιοτήτων για την ανάπτυξή του.
2.      Την ευκαιριά για διετή φοίτηση σ’ένα εξειδικευμένο περιβάλλον μάθησης, δίνοντας του άφθονο χρόνο για να ετοιμαστεί με τον καλύτερο τρόπο, για μια ανώδυνη είσοδο στο Δημοτικό σχολείο, αλλά και για μια σταθερή, και γιατί όχι ανοδική, πορεία σ’αυτό και σε όλες τις επόμενες βαθμίδες.
  Στο ελληνικό δημόσιο νηπιαγωγείο υπάρχουν εκπαιδευτικοί, που πέρα από την επιστημονική κατάρτιση και τα τυπικά τους προσόντα (που για αρκετούς είναι πολλά, με μεταπτυχιακούς και διδακτορικούς τίτλους), έχουν μεράκι γι αυτό που κάνουν, αγάπη για τα παιδιά και ενδιαφέρον για δια βίου μάθηση και αυτοβελτίωση.
Προχωρήστε λοιπόν, αγαπητοί γονείς των προνηπίων, χωρίς δισταγμό, στις αιτήσεις για εγγραφή των παιδιών σας σε κάποιο δημόσιο νηπιαγωγείο. Μ’αυτό τον τρόπο καταρχήν προσφέρετε το καλύτερο στα παιδιά σας, και ταυτόχρονα προσφέρετε  τα μέγιστα για να συνεχίσει να υπάρχει το νηπιαγωγείο, με αυτή τη μορφή, στη θέση που του αναλογεί στις βαθμίδες του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος, αλλά και να θεσμοθετηθεί η υποχρεωτική διετής φοίτηση σ’ αυτό, γεγoνός που θα αυξήσει (ελπίζουμε!) το ενδιαφέρον και τη μέριμνα της πολιτείας.



Τετάρτη 2 Μαΐου 2018

Έκθεση νηπιαγωγείων Π.Ε. Δράμας.

Έκθεση νηπιαγωγείων Π.Ε. Δράμας.
Η σημασία της διετους προσχολικης εκπαίδευσης.
Οταν τα παιδια δημιουργουν.....οταν εχουν υπομονη και θεληση....οταν η φαντασια τους ανοιγει τα φτερα της....οταν η γνωση πραγματωνεται μεσα απο το παιχνιδι...τη διερευνηση και τα ερεθισματα που τους δινονται στο σχολειο......οταν μαθαινουν να ρωτανε, να αναρωτιωνται....να βρισκουν τον τρόπο να φτασουν στην απαντηση.....τοτε γινονται θαύματα.....θαυματα μικρα....στο μεγαλο σχολειο που λεγεται ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ.....

Τρίτη 1 Μαΐου 2018

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΟ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΠΡΟΩΡΗΣ ΥΠΟΔΟΧΗΣ

Πολλοί γονείς έχουν ερώτηματα για τις ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΟ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΠΡΟΩΡΗΣ ΥΠΟΔΟΧΗΣ........

 τονίιζω ότι.....


.......ΟΛΕΣ ΟΙ ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΕΣ ΤΩΝ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΊΩΝ ΕΧΟΥΝ ΤΗΝ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΝΑ ΔΕΧΤΟΥΝ ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΕΓΓΡΑΦΩΝ.......ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΤΜΗΜΑ......ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΤΜΗΜΑ ΠΡΟΩΡΗΣ ΥΠΟΔΟΧΗΣ!!!!!! 

Προϋποθέσεις εγγραφής στο προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα 
Στο προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα δύνανται να εγγράφονται:

1) μαθητές των οποίων εργάζονται και οι δύο γονείς, προσκομίζοντας σχετική βεβαίωση του φορέα εργασίας τους ή κάρτα ανεργίας, στην περίπτωση που είναι άνεργοι. Δικαίωμα εγγραφής δίνεται και στην περίπτωση που προσκομίζεται βεβαίωση εργασίας από τον ένα γονέα και κάρτα ανεργίας από τον άλλο. Για τους αυτοαπασχολούμενους, ελεύθερους επαγγελματίες, αγρότες κτλ. αρκεί η προσκόμιση πρόσφατης βεβαίωσης του ασφαλιστικού τους φορέα ή το πιο πρόσφατο ειδοποιητήριο πληρωμής του τρέχοντος έτους. 

2) μαθητές, των οποίων οι γονείς/κηδεμόνες ανήκουν σε ευπαθείς κοινωνικές ομάδες όπως: I) πολύτεκνοι / τρίτεκνοι / μονογονεϊκές οικογένειες, γονείς με χρόνιες παθήσεις /ενταγμένοι σε πρόγραμμα απεξάρτησης / φυλακισμένοι. II) πολίτες τρίτων χωρών που διαμένουν σε κέντρα ή σε δομές φιλοξενίας του ελληνικού κράτους ή της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ.

Προϋποθέσεις συμμετοχής μαθητών στο τμήμα πρόωρης υποδοχής (7:45-8:30): 

I. Στο τμήμα πρόωρης υποδοχής δικαίωμα συμμετοχής έχουν νήπια/προνήπια τα οποία είναι εγγεγραμμένα και φοιτούν στο ολοήμερο πρόγραμμα. 

II. Ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του τμήματος πρόωρης υποδοχής είναι τα 5 νήπια/προνήπια. Πρόωρη αποχώρηση νηπίων/προνηπίων από το Ολοήμερο Πρόγραμμα δεν προβλέπεται.



Πέμπτη 26 Απριλίου 2018

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2018-2019



Από 2 έως και 18 Μαΐου 2018 θα πραγματοποιηθούν οι εγγραφές στα Δημοτικά Σχολεία και στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2018-19.

Επισημαίνεται ότι τη σχολική χρονιά 2018-2019 στην Α’ Τάξη του Δημοτικού Σχολείου θα φοιτήσουν οι μαθητές που γεννήθηκαν από 1-1-2012 έως 31-12-2012.

Στα Νηπιαγωγεία εγγράφονται οι μαθητές που την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων (4) ετών.

Συγκεκριμένα, εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2018-19, μαθητές γεννημένοι το 2013 και 2014 και τα Νηπιαγωγεία υποχρεούνται να δεχτούν όλες τις αιτήσεις νηπίων και προνηπίων που έχουν γεννηθεί αυτά τα έτη.

ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΩΝ
Οι γονείς/κηδεμόνες υποβάλλουν στο Νηπιαγωγείο που ανήκουν:

α) Αίτηση εγγραφής – Υπεύθυνη δήλωση (ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ)

β) Επίδειξη του βιβλιαρίου υγείας του μαθητή

γ)Το Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ)

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΟ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΠΡΟΩΡΗΣ ΥΠΟΔΟΧΗΣ
 α. Προϋποθέσεις εγγραφής στο προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα 
Στο προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα δύνανται να εγγράφονται:

1) μαθητές των οποίων εργάζονται και οι δύο γονείς, προσκομίζοντας σχετική βεβαίωση του φορέα εργασίας τους ή κάρτα ανεργίας, στην περίπτωση που είναι άνεργοι. Δικαίωμα εγγραφής δίνεται και στην περίπτωση που προσκομίζεται βεβαίωση εργασίας από τον ένα γονέα και κάρτα ανεργίας από τον άλλο. Για τους αυτοαπασχολούμενους, ελεύθερους επαγγελματίες, αγρότες κτλ. αρκεί η προσκόμιση πρόσφατης βεβαίωσης του ασφαλιστικού τους φορέα ή το πιο πρόσφατο ειδοποιητήριο πληρωμής του τρέχοντος έτους.

2) μαθητές, των οποίων οι γονείς/κηδεμόνες ανήκουν σε ευπαθείς κοινωνικές ομάδες όπως: I) πολύτεκνοι / τρίτεκνοι / μονογονεϊκές οικογένειες, γονείς με χρόνιες παθήσεις /ενταγμένοι σε πρόγραμμα απεξάρτησης / φυλακισμένοι. II) πολίτες τρίτων χωρών που διαμένουν σε κέντρα ή σε δομές φιλοξενίας του ελληνικού κράτους ή της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ.
 β. Προϋποθέσεις συμμετοχής μαθητών στο τμήμα πρόωρης υποδοχής (7:45-8:30): 

I. Στο τμήμα πρόωρης υποδοχής δικαίωμα συμμετοχής έχουν νήπια/προνήπια τα οποία είναι εγγεγραμμένα και φοιτούν στο ολοήμερο πρόγραμμα. 

II. Ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του τμήματος πρόωρης υποδοχής είναι τα 5 νήπια/προνήπια. Πρόωρη αποχώρηση νηπίων/προνηπίων από το Ολοήμερο Πρόγραμμα δεν προβλέπεται.


ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΡΡΥΘΜΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΟΙ ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΘΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΙΣ 11.30 ΕΩΣ  12.30.

Δευτέρα 23 Απριλίου 2018

Εργασία και χαρά....

Περιμενοντας τις καινούριες (και με ευρωπαϊκές προδιαγραφες) παιδικές χαρές......(χαχα.....) ας φροντισουμε προς το παρόν την πολυπαθουσα τσουληθρα μας......Συν Αθηνά και χείρα κινει!!!!!
Ώρες δημιουργίας!!!!!!