Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2014

Ο ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΣ ΘΗΣΑΥΡΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ.....Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ.....



Και αυτή η εβδομάδα, που μας πέρασε, αφιερωμένη στον εαυτό μας......και είπαμε να τον γνωρίσουμε καλύτερα.....

Το σώμα μας, λοιπόν, αρχής γενομένης, από το κεφάλι μας και από τις αισθήσεις.......

Ο Εγκέφαλος παρουσιάζεται και συστήνεται στα παιδιά. εξηγούμε τι δουλειά κάνει ο εγκέφαλος: ρυθμίζει την κυκλοφορία μηνυμάτων από το κέντρο ελέγχου στα αντίστοιχα όργανα του σώματος που τελούν τις λειτουργίες.
Πού ζει ο εγκέφαλος;
Μέσα στο κεφάλι μας .
Επειδή είναι πολύ σπουδαίο όργανο του σώματός μας για να είναι προστατευμένος , καλύπτεται από το σκληρό κρανίο μας .
Δίνει εντολές στα μάτια μας να βλέπουν , στα χέρια μας να πιάνουν , στα αυτιά μας να ακούν, στη μύτη μας να μυρίζει, στα πόδια μας να περπατούν , μας ειδοποιεί νωρίς για να φάμε, να πιούμε , να πάμε τουαλέτα,.... γενικότερα τίποτα δεν γίνεται αν δεν δώσει εντολή ο εγκέφαλός μας.

Στο σημείο αυτό παίξαμε το παιχνίδι εντολών που μας διασκεδάζει πολύ.
Ο εγκέφαλος λέει.... πιάστε τη μύτη σας!!!
Ο εγκέφαλος λέει .....χοροπηδήστε!!
Ο εγκέφαλος λέει.... γελάστε δυνατά!!!! κ.α.
Συνεχίσαμε φτιάχνοντας ένα πίνακα αναφοράς των εξωτερικών χαρακτηριστικών που υπάρχουν στο κεφάλι μας.

Σηκώθηκε ο καθένας και πήγε στον καθρέφτη. παρατηρήσανε το πρόσωπο τους και έπειτα ζωγραφίσανε σε φύλλο εργασίας τα χαρκτηριστικα τους.

ΟΡΑΣΗ

Συζητήσαμε με τα παιδιά για τα μάτια μας, πώς είναι τί μήνυμα στέλνουν στον εγκέφαλο.Πώς είναι να μην βλέπεις.......και μιλήσαμε για τα όμορφα πράγματα που βλέπουν τα ματάκια μας.....




ΟΣΦΡΗΣΗ

 Συζητήσαμε με τα παιδιά για τη μύτη μας, πως είναι μέσα, τι έχει, τι μηνύματα στέλνει στον εγκέφαλο. Πειραματιστήκαμε με τον αέρα και είδαμε ότι μυρίζουμε μόνο από τη μύτη αν και εισπνέουμε και από το στόμα. Θυμηθήκαμε το ταξίδι του αέρα στην εισπνοή και στην εκπνοή. Βρήκαμε ότι ο σκύλος μυρίζει πάρα πολύ καλά. Μιλήσαμε για τις ευχάριστες και τις δυσάρεστες μυρωδιές, λέγοντας ο καθένας τη γνώμη του. Είπαμε πόσο χρήσιμη μας είναι η μύτη μας και για να ανακαλύπτουμε αν κάποιο φαγητό είναι χαλασμένο κι έτσι να προφυλαχτούμε και να μην το φάμε. Επίσης πως μπορούμε να μυρίσουμε τη φωτιά και άλλα........




 Κάναμε πείραμα. Μυρίσαμε όλοι μας διάφορα μπαχαρικά και μυρωδικά. Έπειτα το κάθε παιδί με κλειστά τα μάτια προσπαθούσε να βρει από τη μυρωδιά τι ήταν αυτό που μύρισε.
ΑΚΟΗ

Παίξαμε με τα μουσικά όργανα,Κάθε παιδί με κλειστά μάτια προσπάθησε να εντοπίσει την πηγή του ήχου και να ονοματίσει το μουσικό όργανο που άκουγε.
ΓΕΥΣΗ
 Μιλήσαμε για τη γλώσσα μας και την αίσθηση της γεύσης
Μιλήσαμε για το γλυκό, το ξινό, το πικρό και το αλμυρό και δοκιμάσαμε διάφορες γεύσεις προσπαθώντας να τις ανακαλύψουμε με κλειστά τα μάτια.


                                                                 ΑΦΗ

Σχηματίσαμε, το περίγραμμα του σώματος ενός παιδιού και βάλαμε ταμπελίτσες


Με πλαστελίνη, σχηματίσαμε χαρακτηριστικά του προσώπου.......μικροί μιμητές του Πικάσο.....





Αυτά.....προς το παρόν......γιατί θα επανέλθουμε.....δριμύτεροι.......




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου