Σάββατο 11 Οκτωβρίου 2014

ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ









Είναι γνωστό ότι τα περισσότερα βιβλία αφηγούνται ιστορίες:
Μια ιστορία μπορούμε απλώς να την αφηγηθούμε ή να τη διαβάσουμε δείχνοντας ή όχι τις εικόνες της και έπειτα να συζητήσουμε με τα παιδιά.


Μπορούμε να τη διαβάσουμε ή να την αφηγηθούμε κι ύστερα τα παιδιά να ζωγραφίσουν, να τη δραματοποιήσουν, να παίξουν ένα παιχνίδι, να κατασκευάσουν ένα επιτραπέζιο παιχνίδι ή να την αναπλάσουν με άλλους τρόπους (π.χ. παντομίμα, κουκλοθέατρο, θέατρο σκιών).


Μπορούμε να την αφηγηθούμε και να τη δραματοποιήσουμε στη βιβλιοθήκη, αν υπάρχει, στην αίθουσα διδασκαλίας, στο πίσω μέρος της αίθουσας, στο προαύλιο αν ο καιρός το ευνοεί ή να τη μαγνητοφωνήσουμε με τη φωνή μας ή τη φωνή των παιδιών και να την ακούσουμε υπό τους ήχους μιας ήρεμης μουσικής.

Σημαντικό είναι επίσης, ειδικά για τα μικρότερα παιδιά, να έρχονται σε επαφή με βιβλία, να τα πιάνουν, να τα ξεφυλλίζουν, να μαθαίνουν, να αντλούν πληροφορίες από το εξώφυλλο και το οπισθόφυλλο. Έτσι θα ξέρουν πώς να διαλέξουν βιβλία σε ένα βιβλιοπωλείο ή μια βιβλιοθήκη.







Καλό είναι να έχουμε πάντοτε στο νου μας τα δικαιώματα του αναγνώστη, σύμφωνα με τον Daniel Pennac.

Το παιδί έχει δικαίωμα:

·να μη διαβάζει,

·να πηδάει σελίδες,

·να μην τελειώνει ένα βιβλίο,

·να το ξαναδιαβάζει,

·να διαβάζει οτιδήποτε,

·στον μποβαρισμό (ικανοποίηση αισθήσεων),

·να διαβάζει οπουδήποτε,

·να τσαλαβουτάει,

·να διαβάζει μεγαλόφωνα,

·να σιωπά.


Πολύ καλή ιστοσελίδα είναι η


ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΖΗΤΑΩ ΣΥΝΗΘΩΣ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΝΑ ΜΟΥ ΠΟΥΝ ΤΟΥΣ ΗΡΩΕΣ, ΤΟΝ ΤΟΠΟ, ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΛΥΣΗ...ΑΡΓΟΤΕΡΑ ΘΑ ΔΟΚΙΜΑΣΩ ΚΑΙ ΧΡΟΝΟ......
     Πολύ καλό φύλλο εργασίας είναι





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου