Σάββατο 28 Μαΐου 2016

Από 1 Ιουνίου οι εγγραφές σε Νηπιαγωγεία και Δημοτικά








Από την 1η Ιουνιου έως και τις 21 του μήνα θα μπορούν να εγγράφουν οι γονείς τα παιδιά τους σε Νηπιαγωγεία και Δημοτικά.
Στο Νηπιαγωγείο θα μπορούν να εγγραφούν τα παιδιά που είναι γεννημένα το 2011 και το 2012 ενώ στην Α’ Δημοτικού τα παιδιά που έχουν γεννηθεί από 1-1-2010 έως 31-12-2010.
Όπως αναφέρεται στο σχετικό δελτίο τύπου, όσον αφορά τα παιδιά που θα πάνε Νηπιαγωγείο « Α. Στο Νηπιαγωγείο, θα εγγραφούν τα νήπια Α΄ ηλικίας (όσα, δηλαδή, γεννήθηκαν το 2011) και τα νήπια Β΄ ηλικίας (όσα γεννήθηκαν το 2012)

Τα απαιτούμενα δικαιολογητικά είναι:
Επίδειξη του Βιβλιαρίου Υγείας του Παιδιού (Β.Υ.Π.) ή προσκόμιση άλλου στοιχείου, στο οποίο φαίνεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια.

Πέμπτη 19 Μαΐου 2016

"ΛΟΥΝΑ ΠΑΡΚ ΤΗΣ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ''

Με αφορμή κάποιες δράσεις περιβαλλοντικές, που πραγματοποιήθηκαν στην πλατεία του χωριού μας, της http://www.diaamath.gr/, συμμετείχαμε και εμείς...με κέφι και χαρά....
  Φρεσκάραμε τις γνώσεις μας για την ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ, τους ΜΠΛΕ ΚΑΔΟΥΣ, τί ανακυκλώνουμε, γιατί το κάνουμε αυτό....Ετοιμάσαμε κονκάρδες.....φτιάξαμε τα πανό μας....μοιράσαμε διαφημιστικά...... και...ξεκινήσαμε.......
  Παίξαμε διάφορα παιχνίδια....το διασκεδάσαμε.....εμπλουτίσαμε τις γνώσεις μας.....γίναμε βεβαίως .....περισσότερο σοφοί!!!!! Και ....κάπως έτσι θα σώσουμε τη ΓΗ ΜΑΣ.....
ΑΠΑΝΤΑΜΕ ΣΩΣΤΑ ΣΤΙΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ.....

ΜΠΟΟΥΛΙΓΚ




ΠΑΖΛ

ΨΑΡΕΜΑ




ΠΑΖΛ




ΚΡΙΚΟΥΣ


ΦΙΔΑΚΙ


ΔΙΑΒΑΖΩ...


ΕΧΩ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΩΣΗ ΠΩΣ ΗΤΑΝ ΤΕΛΕΙΑ ΠΑΙΔΙΑ........ΔΕΝ ΣΥΜΦΩΝΕΙΤΕ ΚΑΙ ΕΣΕΙΣ;;;;;



Σάββατο 23 Απριλίου 2016

ΔΗΜΟΣΙΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΩΡΑ ΜΗΔΕΝ


ΔΗΜΟΣΙΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΩΡΑ ΜΗΔΕΝ










Συμμετέχω στην κοινή αντίδραση των Νηπιαγωγών σε όλα όσα σχεδιάζονται για το Δημόσιο Νηπιαγωγείο: 








ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΩΡΑ ΜΗΔΕΝ!!!











Εντελώς αιφνιδιαστικά το Υπουργείο Παιδείας καταθέτει στις 12-4-2016 ένα σχέδιο νόμου που στην ουσία καταργεί την προσχολική αγωγή.


Τα προβλήματα που αποσχολούν το νηπιαγωγείο σήμερα όπως η δίχρονη υποχρεωτική δημόσια Προσχολική Αγωγή, η εφαρμογή του ωραρίου των Νηπιαγωγών (διανύουμε τον τέταρτο χρόνο από την ψήφιση του νόμου και δεν έχει εκδοθεί υπουργική απόφαση για την εφαρμογή του) το κτιριακό, η αποδυνάμωση του Ολοήμερου και άλλα πολύ σημαντικά θέματα όχι μόνο δεν απασχολούν καθόλου το υπουργείο αλλά βρήκαν τρόπο να τα λύσουν με μιας. Καταργώντας εντελώς το νηπιαγωγείο.


Με το νέο σχέδιο ο ελάχιστος αριθμός των 7 νηπίων για την ίδρυση-λειτουργία Νηπιαγωγείων αυτόματα θα διπλασιαστεί για Νηπιαγωγεία αστικών περιοχών τα οποία θα λειτουργούν μόνο αν έχουν 14 νήπια! Για τις ημιαστικές περιοχές και την επαρχία θα αποφασίζουν οι περιφερειακοί διευθυντές για το ποιό Νηπιαγωγείο θα χαρακτηρίζεται ως απομακρυσμένο.


Εμείς οι νηπιαγωγοί παλεύουμε με όλες τις δυσκολίες χρόνια τώρα, χωρίς θεσμοθετημένο ωράριο, χωρίς ανάσα ούτε στα διαλείμματα, με στοιβαγμένα 25 παιδιά μέσα σε μια τάξη στις μεγάλες πόλεις και στις περισσότερες περιπτώσεις σε άθλια κτήρια.


Ίδρυσαν ολοήμερα νηπιαγωγεία χωρίς υποδομές και χρήματα κι όμως αυτά οργανώθηκαν χάρη στην αποφασιστικότητα και το μεράκι των νηπιαγωγών χωρίς καμία βοήθεια.


Με το νέο αυτό μέτρο στα μεγάλα αστικά κέντρα θα στριμώχνονται στην καλύτερη περίπτωση ως και 27 νήπια στις τάξεις ενώ τα χωριά θα ερημώσουν. Ακόμα κι αν στον ελάχιστο αριθμό των 14 νηπίων συμπεριλαμβάνει και τα προνήπια πάλι το πρόβλημα είναι τεράστιο γιατί στα περισσότερα χωριά ,τα νηπιαγωγεία λειτουργούν με 8 έως 10 με 11 παιδιά νήπια-προνήπια.


Να τους σταματήσουμε και να σχεδιάσουμε τη δική μας εκπαιδευτική πολιτική για το Νηπιαγωγείο με βάση το Νηπιαγωγείο που οραματιζόμαστε! Γιατί μόνο εμείς έχουμε τη δύναμη που μας δίνει η δουλειά μας καθημερινά, ο αγώνας μας!






Ζητάμε:

Πέμπτη 3 Μαρτίου 2016

ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ...ΜΕ ΥΓΕΙΑ..ΚΑΙ ΟΝΕΙΡΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΜΕΝΑ.....

Τσικνοπέμπτη σήμερα .....ο ήλιος έλαμπε ψηλά στον ουρανό....και εμείς είπαμε να το γιορτάσουμε....
Στρώσαμε τα τραπεζάκια μας ...έξω.....πήραμε ...μόνο τον καλό μας εαυτό.....το κέφι μας ...και την όρεξη μας...και περάσαμε ..ΤΕΛΕΙΑ!!!!!

ΦΑΓΑΜΕ!!! ΗΠΙΑΜΕ!!!


ΧΟΡΕΨΑΜΕ!!!



ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΤΟΝ ΣΥΛΛΟΓΟ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ ΠΟΥ ΣΥΝΕΒΑΛΕ ..ΜΕ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΤΟΥ ...ΣΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΑΥΤΩΝ ΤΩΝ ΑΝΑΜΝΗΣΕΩΝ ΜΑΣ!!!!!( ΣΑΝΤΟΥΙΤΣ ...ΧΥΜΟΙ..ΚΑΙ ΚΥΡΙΩΣ ΘΕΛΗΣΗ ΝΑ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΚΟΝΤΑ ΜΑΣ..ΣΕ Ο,ΤΙ ΤΟΥΣ ΖΗΤΗΣΟΥΜΕ)


ΑΝΤΕ....ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ....ΜΕ ΥΓΕΙΑ!!!!

Παρασκευή 12 Φεβρουαρίου 2016

ΠΟΛΥΧΡΩΜΗ ΖΩΗ!!!!!

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΑ ΧΡΩΜΑΤΑ...

.ΧΡΩΜΑΤΑ ΠΑΝΤΟΥ!!!!
ΜΙΞΕΙΣ ΧΡΩΜΑΤΩΝ....




.ΤΟ ΟΥΡΑΝΙΟ ΤΟΞΟ.....ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ....

ΤΟ ΦΩΣ....

ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΕΣ...

 ΚΑΙ ΙΔΟΥ ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ....ΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΜΟΥ ΖΩΓΡΑΦΟΙ......ΚΑΝΤΙΝΣΚΥ.......


ΘΑΥΜΑΣΤΕ ΤΑ.....

ΠΟΛΥΧΡΩΜΗ ΑΓΑΠΗ.....










Τρίτη 9 Φεβρουαρίου 2016

ΤΟ ΓΑΝΤΙ

Ακόμη μία χρονιά..δουλέψαμε με το παραδοσιακό παραμύθι "ΤΟ ΓΑΝΤΙ"...Ένα παραμύθι καταπληκτικό....με πολλά μηνύματα, όπου τα παιδιά το απολαμβάνουν και το διασκεδάζουν ...μαθαίνοντας!!!!!
                                          "ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ"


Μια μέρα, ένας ηλικιωμένος κύριος περπατούσε στο χιονισμένο δάσος με το σκύλο του. Δίχως να το καταλάβει του έπεσε από την τσέπη το ένα του γάντι. Ήταν ένα χειροποίητο, πέτσινο γάντι, με κόκκινη φόδρα, από εκείνα που το χέρι έμπαινε ολόκληρο μέσα κι όχι δάχτυλο δάχτυλο. Μα δεν το ‘δε κι ο σκύλος του που είχε το μυαλό του στις δεκάδες μυρωδιές του χιονιού. Αυτοί συνέχισαν ανέμελοι τον περίπατό τους στο δάσος και το γάντι έμεινε πίσω, πεσμένο κατάχαμα στο αφράτο χιόνι.

Ένα ποντικάκι, τόσο δα ήταν, πέρασε από εκεί κι είδε το γάντι μπροστά του. Το τριγύρισε από εδώ, το κοίταξε από εκεί. “Άδειο πρέπει να είναι”, σκέφτηκε και τσουπ….τρύπωσε στο όμορφο και ζεστό γάντι που πράγματι ήταν αδειανό. Το κρύο ήταν τσουχτερό έξω, δε γινόταν να αντέξεις δίχως μια φωλίτσα να κρυφτείς.



“Τι γλυκιά ζεστασιά έχει εδώ μέσα”, σκέφτηκε το ποντικάκι. “Εδώ θα ζήσω! Θα μείνω όλο το χειμώνα, ώσπου να περάσει το κρύο. Ύστερα…βλέπουμε”, είπε και ζάρωσε σε μια γωνιά να ξεκουραστεί.

Λίγο αργότερα χοροπηδώντας κατέφτασε εκεί γύρω ένας βάτραχος, πράσινος πράσινος που αν δεν έβρισκε γρήγορα κάπου να ζεσταθεί θα γινότανε μπλε μπλε! Κοντοστάθηκε έξω από το γάντι.

-Ποιος είναι μέσα στο γάντι; , ρώτησε.

-Η Ποντικίνα η Δαγκωνίτσα. Εσύ ποιος είσαι;

-Είμαι Βάτραχος ο Χίπιχοπης ο Χοροπηδηχτός. Μπορώ να μπω κι εγώ μέσα; Κάνει πολύ κρύο έξω.

-Έντάξει, έλα!, του είπε δίχως να το σκεφτεί το ποντίκι και μέσα στο γάντι έγιναν δύο τα ζώα.

Η έγνοια κάνει τη δουλειά κι η ξεγνοιασιά τον ύπνο και το χειμώνα το βαρύ κανέναν μην αφήνει ξύπνιο! Στριμώχτηκαν όπως όπως και προσπάθησαν να χαλαρώσουν. “Τι γλυκιά ζεστασιά έχει εδώ μέσα”, σκέφτηκε ο βάτραχος. “Εδώ θα ζήσω! Θα μείνω όλο το χειμώνα, ώσπου να περάσει το κρύο. Ύστερα…βλέπουμε”, είπε και πήδηξε σε μια γωνιά να ξεκουραστεί.

Λίγο μετά, χραπ χρουπ πάνω στο χιόνι, να σου κι ο λαγός με γρήγορες κινήσεις και αυτιά μεγαλύτερα από το σώμα του.

-Ποιος είναι μέσα στο γάντι; , ρώτησε.

-Η Ποντικίνα η Δαγκωνίτσα κι ο Βάτραχος ο Χιπιχόπης Χοροπηδηχτός. Εσύ ποιος είσαι;

-Είμαι ο λαγός ο Βιαστικός Τρεχαλητός. Μπορώ να μπω κι εγώ μέσα; Κάνει πολύ κρύο έξω.

-Έντάξει, έλα!, του είπαν με μια φωνή η ποντικίνα κι ο βάτραχος.

Τώρα τα ζώα μέσα στο γάντι ήταν τρία και στριμώχτηκαν λίγο παραπάνω για να χωρέσουν. “Τι γλυκιά ζεστασιά έχει εδώ μέσα”, σκέφτηκε ο λαγός. “Εδώ θα ζήσω! Θα μείνω όλο το χειμώνα, ώσπου να περάσει το κρύο. Ύστερα…βλέπουμε”, είπε. Βολεύτηκαν στο γάντι κι οι τρεις μαζί κι άρχισαν να χορεύουν πάνω στο χιόνι τόσο που το γάντι έμοιαζε με αεροπλανάκι.



Λίγο μετά εμφανίστηκε μια αλεπού. Περπάτησε προσεκτικά προς το γάντι.

-Ποιος είναι μέσα στο γάντι; , ρώτησε. -Η Ποντικίνα η Δαγκωνίτσα, ο Βάτραχος ο Χιπιχόπης Χοροπηδηχτός και ο Λαγός ο Βιαστικός Τρεχαλητός. Εσύ ποιος είσαι;

-Είμαι η Αλεπού η Φουντωτή Αγαπητή. Μπορώ να μπω κι εγώ μέσα; Κάνει πολύ κρύο έξω.

-Έντάξει, έλα!, της είπαν όλοι μαζί. Τώρα τα ζώα μέσα στο γάντι ήταν τέσσερα και έπρεπε να στριμωχτούν λίγο παραπάνω για να χωρέσουν. “Τι γλυκιά ζεστασιά έχει εδώ μέσα”, σκέφτηκε η αλεπού. “Εδώ θα ζήσω! Θα μείνω όλο το χειμώνα, ώσπου να περάσει το κρύο. Ύστερα…βλέπουμε”. Βολεύτηκαν στο γάντι κι οι τέσσερις μαζί κι άρχισαν να χοροπηδούν χαρούμενοι πάνω στο χιόνι τόσο που το γάντι έμοιαζε με ελικοπτεράκι.

Λίγο μετά εμφανίστηκε ένας γκρίζος λύκος που ούρλιαζε κι αντηχούσε σ’ όλο το βουνό το ουρλιαχτό του. Περπάτησε προς το γάντι κουνιστός και λυγιστός και ρώτησε.

-Ποιος είναι μέσα στο γάντι; -Η Ποντικίνα η Δαγκωνίτσα, ο Βάτραχος ο Χιπιχόπης Χοροπηδηχτός, ο Λαγός ο Βιαστικός Τρεχαλητός και η Αλεπού η Φουντωτή Αγαπητή. Εσύ ποιος είσαι;

-Είμαι ο Λύκος ο Γκρίζος Ουρλιαχτός. Μπορώ να μπω κι εγώ μέσα; Κάνει πολύ κρύο έξω.

-Έντάξει, έλα!, του είπαν σχεδόν όλοι μαζί και κοιτάχτηκαν για μια στιγμή. Τώρα τα ζώα μέσα στο γάντι ήταν πέντε και έπρεπε να στριμωχτούν ακόμη περισσότερο για να χωρέσουν. “Τι γλυκιά ζεστασιά έχει εδώ μέσα”, σκέφτηκε ο λύκος. “Εδώ θα ζήσω κι ας είναι λίγο στριμωγμένα! Θα μείνω όλο το χειμώνα, ώσπου να περάσει το κρύο. Ύστερα…βλέπουμε”. Βολεύτηκαν στο γάντι κι οι πέντε μαζί κι άρχισαν να χοροπηδούν χαρούμενοι πάνω στο χιόνι τόσο που το γάντι έμοιαζε με διαστημοπλοιάκι.




Λίγο μετά εμφανίστηκε ένα αγριογούρουνο που γουρούνιζε παράξενα και βραχνά. Έφτασε μπροστά στο γάντι και ρώτησε: -Ποιος είναι μέσα στο γάντι; -Η Ποντικίνα η Δαγκωνίτσα, ο Βάτραχος ο Χιπιχόπης Χοροπηδηχτός, ο Λαγός ο Βιαστικός Τρεχαλητός, η Αλεπού η Φουντωτή Αγαπητή και ο Λύκος ο Γκρίζος Ουρλιαχτός. Εσύ ποιος είσαι;

-Είμαι το Αγριογούρουνο το χαυλιοδόντικο. Μπορώ να μπω κι εγώ μέσα; Κάνει πολύ κρύο εδώ έξω.

-Εεεε, δεν υπάρχει πια χώρος εδώ μέσα. Είμαστε πέντε και σχεδόν δεν αναπνέουμε, του είπαν.

-Σας παρακαλώ. Δε θα πιάσω πολύ χώρο. Θα κρατήσω την αναπνοή μου και θα στριμωχτώ όσο περισσότερο μπορώ. Αφήστε με να μπω, τους παρακάλεσε το αγριογούρουνο που τουρτούριζε από το κρύο.

-Καλά, εντάξει. Έλα!, του είπαν.

Στο τέλος εμφανίστηκε μια μεγάλη αρκούδα που πλησίασε κι αυτή το γάντι. Άκουσε φασαρία μέσα και ρώτησε:

-Ποιος είναι μέσα στο γάντι;

-Η Ποντικίνα η Δαγκωνίτσα, ο Βάτραχος ο Χιπιχόπης Χοροπηδηχτός, ο Λαγός ο Βιαστικός Τρεχαλητός, η Αλεπού η Φουντωτή Αγαπητή, ο Λύκος ο Γκρίζος Ουρλιαχτός και το Αγριογούρουνο το Χαυλιοδόντικο. Εσύ ποιος είσαι;

-Είμαι η Αρκούδα η Καφετιά η πιο γλυκιά. Μπορώ να μπω κι εγώ μέσα; Κάνει πολύ κρύο εδώ έξω.

-Εεεε, δεν υπάρχει πια χώρος εδώ μέσα. Είμαστε έξι πια και μάλλον θα σκάσουμε από στιγμή σε στιγμή, της είπαν

-Μα σας παρακαλώ. Θα στριμωχτώ στην πιο μικρή γωνίτσα. Θα χωθώ κι ούτε θα κουνιέμαι. Αφήστε με να μπω, τους παρακάλεσε η αρκούδα που έτρεμε από τον χιονιά.

-Ε, καλά. Έλα!, της είπαν.

Η Αρκούδα όρμηξε μέσα. Τώρα τα ζώα μέσα στο γάντι ήταν επτά και έπρεπε να στριμωχτούν πάρα πολύ για να χωρέσουν. “Τι γλυκιά ζεστασιά έχει εδώ μέσα”, σκέφτηκε η Αρκούδα. “Εδώ θα ζήσωΑν δε σκάσω από το στρίμωγμα, θα μείνω όλο το χειμώνα, ώσπου να περάσει το κρύο. Ύστερα…βλέπουμε”. Το γάντι χοροπηδούσε στο χιόνι σαν κουρδιστό παιχνίδι που κόντευε να σκιστεί.

Λίγο μετά ακούστηκαν βήματα. Ο ηλικιωμένος κύριος κι ο σκύλος του επέστρεφαν από τη βόλτα τους. Ξαφνικά είδαν μπροστά τους το γάντι να χοροπηδά σαν τρελό. Ο ηλικιωμένος άνθρωπος έβγαλε μια κραυγή που τρόμαξε ακόμα και το σκύλο του που έκλεισε τα αυτιά του. Από την ασταμάτητη αυτή κραυγή βγήκαν έξω ένα ένα όλα τα ζώα που είχαν τρυπώσει στο γάντι πριν καν τους πάρει χαμπάρι ο ηλικιωμένος κύριος. Η Ποντικίνα η Δαγκωνίτσα, ο Βάτραχος ο Χιπιχόπης Χοροπηδηχτός, ο Λαγός ο Βιαστικός Τρεχαλητός, η Αλεπού η Φουντωτή Αγαπητή, ο Λύκος ο Γκρίζος Ουρλιαχτός, το Αγριογούρουνο το Χαυλιοδόντικο και τελευταία η Αρκούδα η Καφετιά η πιο γλυκιά.

Πώς χώρεσαν όλοι αυτοί μέσα στο γάντι; Και τι συνέβη εκεί μέσα! Ο ηλικιωμένος κύριος κι ο σκύλος του είδαν μόνο ένα ξεχειλωμένο γάντι και μάλλον δεν έμαθαν ποτέ τι έγινε. Αλλά εσείς ξέρετε. Έτσι δεν είναι;




 ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΑΜΕ ΤΑ ΔΙΚΑ ΜΑΣ ΓΑΝΤΙΑ...





Παίξαμε με τις ονομασίες των ζώων......τα βάλαμε με την σωστή σειρά στο γάντι.......



ΤΟ ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΗΣΑΜΕ...ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΟΝΤΑΣ ΤΙΣ ΜΑΣΚΕΣ ΜΑΣ.....








ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΟΠΩΣ..."ΓΙΑΤΙ ΝΟΜΙΖΕΤΕ ΟΝΟΜΑΖΕΤΑΙ   ""ΤΟ ΓΑΝΤΙ"";
                                    " ΠΟΙΑ ΖΩΑ ΣΥΝΑΝΤΑΜΕ;"
                                     "ΠΟΥ ΔΙΑΔΡΑΜΑΤΙΖΕΤΑΙ Η ΙΣΤΟΡΙΑ"
                                    " ΠΩΣ ΝΙΩΣΑΤΕ"
                                    "ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΙΣΘΑΝΘΗΚΑΝΕ  ΤΑ ΖΩΑ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΓΑΝΤΙ"
                                    "ΓΙΑΤΙ ΕΧΑΣΕ ΤΟ ΓΑΝΤΙ Ο ΚΥΡΙΟΣ"
                                     ΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΤΟ ΞΑΝΑΧΑΣΕΙ;"
                                      "ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗ Ή ΔΥΣΑΡΕΣΤΗ ΙΣΤΟΡΙΑ"
                                      και άλλες πολλές ερωτησούλες...που βεβαίως είχανε και ωραίες απαντησούλες.....


                                    "Το γάντι, το καταπληκτικό παραδοσιακό παραμύθι, μας δίνει τεράστιες δυνατότητες. Ζώα, χειμερία νάρκη, χειμώνας, κρύο-παγωνιά-καιρικά φαινόμενα. Ωστόσο η απλή, κατά τα φαινόμενα, ιστορία του γαντιού, έχει ένα βαθύτερο νόημα που είτε υπάρχει πραγματικά στις προθέσεις του δημιουργού είτε απλά το βλέπουμε εμείς (μεταξύ μας στις προθέσεις του πρέπει να ήταν): στο γάντι μπαίνει ο ποντικός, ο βάτραχος, ο λαγός, η αλεπού, ο λύκος, το αγριογούρουνο, η αρκούδα.

Παρατηρούμε μια κλιμάκωση των ζώων από το μικρότερο στο μεγαλύτερο και προφανώς και δυνατότερο. Και ναι:

-κανένα ζώο, παρότι δυνατότερο, δεν πάει με τη βία να βγάλει το προηγούμενο από το σπίτι του.
-ρωτάνε όλα με ευγένεια ποιος μένει εδώ και με ακόμα μεγαλύτερη ευγένεια αν μπορούν να έρθουν κι αυτά μέσα για να γλιτώσουν από το βαρύ χειμώνα.
-κανένα ζώο από αυτά που είναι μέσα δεν απαντά ποτέ “φύγε”, “δε χωράς”, “τι θες εδώ;”, “όχι, δε γίνεται” κτλ. Πουθενά αγένεια, πουθενά άρνηση.
-απόλυτη κατανόηση όλων στο καθολικό και παντοδύναμο φαινόμενο του χειμώνα και του κρύο που έξω από το γάντι οργιάζει.
-αποδοχή του διαφορετικού, του ερχόμενου, του σε ανάγκη ευρισκόμενου, του άλλου, του ξένου.
-καμία χρήση βίας ή επιβολής μα συνεννόηση και αλληλεγγύη.

Το γάντι είναι η αποδοχή του διαφορετικού, η αποθέωση της ανεκτικότητας παρά το στρίμωγμα, παρά το σαφές “πόσοι ακόμα να χωρέσουμε εδώ μέσα”.

Τώρα ξέρουμε τι πρέπει να κάνουμε…"
 (  http://www.elniplex.com/%CF%84%CE%BF-%CE%B8%CE%AD%CE%BC%CE%B1-%CF%80%CE%BF%CF%85-%CE%BA%CF%81%CF%8D%CE%B2%CE%B5%CF%84%CE%B1%CE%B9-%CF%80%CE%AF%CF%83%CF%89-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%84%CE%BF-%CE%B3%CE%AC%CE%BD%CF%84%CE%B9)  


Δευτέρα 25 Ιανουαρίου 2016

ΣΕΙΣΜΟΣ ΣΕΙΣΜΟΣ!!! ΜΗ ΣΕ ΠΙΑΝΕΙ ΠΑΝΙΚΟΣ!!!



Αυτήν την εβδομάδα ασχοληθήκαμε με το θέμα του σεισμού .. .

Α΄ ΦΑΣΗ: Αναζήτηση - Διερεύνηση


Βασική επιδίωξη σε αυτήν τη φάση τής έρευνάς μας ήταν να μπορέσουμε αρχικά να ανιχνεύσουμε και να αξιοποιήσουμε τις προηγούμενες σχετικές εμπειρίες των παιδιών, αλλά και τις  γνώσεις τους γύρω από το φαινόμενο τού σεισμού.
 Προσπαθήσαμε να ενεργοποιήσουμε το ενδιαφέρον τους, μέσα από εικόνες και από τον έντυπο λόγο, σε μία προσπάθεια να αντλήσουν πληροφορίες αλλά και να προβούν σε διαπιστώσεις σχετικά με τη μορφή και την εκδήλωση τού φαινομένου.
Β΄ΦΑΣΗ: Σχεδιασμός 

Ο Σεισμός

1.Να γνωρίσουμε τους μύθους και τις ιστορίες που δημιουργήθηκαν γύρω από το φαινόμενο τού σεισμού
2.Να μάθουμε πώς εκδηλώνεται το φαινόμενο τού σεισμού.
3.Ποιοί είναι οι τρόποι  προφύλαξης και προστασίας από το φαινόμενο τού σεισμού;

Γ΄ ΦΑΣΗ: Υλοποίηση

Aπό τα πολύ παλιά χρόνια οι άνθρωποι -από όλα τα μέρη τού κόσμου- έπλαθαν μύθους για να μπορέσουν να εξηγήσουν τον σεισμό.

Διαβάσαμε την ιστορία του γίγαντα Εγκέλαδου (ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ) και την ζωγραφίσαμε μετά. 

"Τον παλιό καιρό τότε που οι θεοί ορίζανε τη γη από τον Όλυμπο, οι γίγαντες αποφάσισαν να ξεσηκωθούν και να πάρουν αυτοί την εξουσία. Τότε οι θεοί φοβήθηκαν, γιατί οι γίγαντες ήταν δυνατοί και τεράστιοι, απαίσιοι, με ουρά δράκοντα και κοφτερά δόντια. Είχαν τέτοια δύναμη που όταν πολεμούσαν πέταγαν -αντί για πέτρες- βουνά ολόκληρα. Για ακόντια είχαν πελώριους κορμούς δέντρων και για ασπίδες νησιά, που τα ξερίζωναν από το πέλαγος και τα κρατούσαν στα χέρια. Το χειρότερο από όλα ήταν ότι κάθε φορά που κάποιος γίγαντας έπεφτε πάνω στη γη, η μάνα του η Γαία ανανέωνε τις δυνάμεις του και αυτός γινόταν ακόμη πιο τρομερός! Πώς θα τα έβγαζαν πέρα οι θεοί με τέτοια θεριά; Έτσι αποφάσισαν να καλέσουν τον Ηρακλή που κάτι ήξερε παραπάνω, γιατί είχε νικήσει κάποτε τον γίγαντα Ανταίο… Να τους σηκώνετε ψηλά!, είπε αυτός. Να τους σηκώνετε ψηλά και να τους χτυπάτε στον αέρα, για να μην προλαβαίνουν να ανανεώνουν τις δυνάμεις τους όταν ακουμπάνε στη Γη. Έπειτα να τους ρίχνετε στα Τάρταρα. 8 Έτσι έκαναν οι θεοί και σε λίγο κατάφεραν και πέταξαν όλους τους γίγαντες στα Τάρταρα, εκτός από έναν, τον Εγκέλαδο που πολεμούσε ακόμη την Αθηνά πάνω σε ένα νησί τής Μεσογείου που το λένε Σικελία. Οι δυο τους πάλευαν πολλές μέρες μέχρι που η Αθηνά σκέφτηκε να νικήσει τον Εγκέλαδο με τα δικά του όπλα. Σήκωσε τότε ένα βουνό που το έλεγαν Αίτνα και το έριξε πάνω του. Ο Εγκέλαδος προσπάθησε να το αποφύγει αλλά δεν τα κατάφερε… Τον πλάκωσε λοιπόν το βουνό και έμεινε ο άμοιρος από κάτω να παλεύει να το σηκώσει. Από τότε, όποτε κινείται ο Εγκέλαδος κάτω από την Αίτνα και προσπαθεί να ελευθερωθεί, γίνεται σεισμός στη Γη"


Η Γη μας έχει σχήμα -περίπου- σφαιρικό. Αν επιχειρούσαμε να την κόψουμε στην μέση, θα μετρούσαμε τρία στρώματα από την επιφάνεια μέχρι το εσωτερικό της: τον φλοιό, τον μανδύα και τον πυρήνα.
Ο φλοιός, είναι το ρουχαλάκι που ντύνει τη Γη. Είναι το εξωτερικό της περίβλημα και -μαζί με τον μανδύα- είναι αυτό το στρώμα τής Γης, το οποίο οι επιστήμονες ονομάζουν λιθόσφαιρα. Η λιθόσφαιρα είναι μοιρασμένη σε κομμάτια που μοιάζουν με παζλ, το οποίο οι επιστήμονες ονομάζουν τεκτονικές πλάκες.


Οι   τεκτονικές πλάκες δεν μένουν ακίνητες, αλλά κινούνται συνεχώς με πολύ μικρή ταχύτητα. Όλοι εμείς που ζούμε πάνω στην επιφάνεια τού πλανήτη Γη, δεν μπορούμε να καταλάβουμε αυτές τις κινήσεις.


Τι είναι ο σεισμός; Όταν δύο πλάκες τού φλοιού τής Γης σπρώχνουν η μια την άλλη, δημιουργείται πίεση. Όταν η πίεση γίνει πολλή μεγάλη, τα πετρώματα κινούνται απότομα κατά μήκος των ρηγμάτων και γίνεται σεισμός.

Μπορεί  ο σεισμός, να μην μας προειδοποιεί , εμείς όμως πρέπει να είμαστε πάντοτε έτοιμοι να τον αντιμετωπίσουμε. Σκεφτήκαμε λοιπόν ποιά πράγματα θεωρούμε απαραίτητα σε περίπτωση που ο σεισμός αρχίσει να ταρακουνάει τη Γη μας. Καταγράψαμε και συγκεντρώσαμε όλα τα αντικείμενα που θεωρούμε αναγκαία σε περίπτωση που χρειαστεί .

Έτσι λοιπόν ετοιμάζουμε ένα βαλιτσάκι με πράγματα πρώτης ανάγκης, όπως μπαταρίες, ραδιόφωνο, φακό, νερό, ξηρή τροφή, σφυρίχτρα και ό,τι άλλο θεωρούμε ότι μπορεί να μας φανεί χρήσιμο, σε περίπτωση σεισμού.


Ορίζουμε με τους γονείς μας ένα κοινό σημείο συνάντησης, ΜΑΜΑ ΚΑΙ ΜΠΑΜΠΑ ...ΣΤΗΝ ΑΥΛΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ.....θα μας βρείτε!!!

Τι θα κάνεις, εάν γίνει σεισμός; (στο νηπιαγωγειο) ΨΥΧΡΑΙΜΙΑ....

ΑΚΟΥ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑ ΝΑ ΤΗΝ ΒΓΑΛΕΙΣ ΚΑΘΑΡΗ!!!!

3 ΒΗΜΑΤΑ 

1ο ΒΗΜΑ: Καλύψου κάτω από το τραπεζάκι σου και κράτα το ποδαράκι του.


2ο ΒΗΜΑ: Κάνω τρενάκι 




3ο ΒΗΜΑ: Βγαίνω ΣΤΗΝ ΑΥΛΗ...ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΣΠΡΩΧΝΩ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΤΡΕΧΩ...






ΚΑΙ ΛΙΓΗ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ....
Ακούσαμε το τραγούδι "ΣΕΙΣΜΟΣ" από τα Ημισκούμπρια και το χορέψαμε .........!






  
Δ΄ ΦΑΣΗ: Αξιολόγηση 
τα παιδιά είχαν τη δυνατότητα να προσεγγίσουν το φυσικό φαινόμενο τού σεισμού μέσα από μία πληθώρα πληροφοριών.Τα παιδιά εργάστηκαν ομαδικά, συγκέντρωσαν πληροφορίες και ανακάλυψαν την κίνηση και τη λειτουργία των τεκτονικών πλακών. Ήρθαν σε επαφή -μέσα από το μάθημα των Νέων Τεχνολογιών- με τη χρήση και τη λειτουργία τού ηλεκτρονικού υπολογιστή. Τα παιδιά εργάστηκαν ομαδοσυνεργατικά, αλληλεπίδρασαν μέσω τής ανατροφοδότησης που τους παρείχε η ιστοσελίδα του ΟΑΣΠ, ενίσχυσαν τις γνώσεις τους και ολοκλήρωσαν ασκήσεις εκπαιδευτικού περιεχομένου..