Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2014

Ο ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΣ ΘΗΣΑΥΡΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ.....Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ.....



Και αυτή η εβδομάδα, που μας πέρασε, αφιερωμένη στον εαυτό μας......και είπαμε να τον γνωρίσουμε καλύτερα.....

Το σώμα μας, λοιπόν, αρχής γενομένης, από το κεφάλι μας και από τις αισθήσεις.......

Ο Εγκέφαλος παρουσιάζεται και συστήνεται στα παιδιά. εξηγούμε τι δουλειά κάνει ο εγκέφαλος: ρυθμίζει την κυκλοφορία μηνυμάτων από το κέντρο ελέγχου στα αντίστοιχα όργανα του σώματος που τελούν τις λειτουργίες.
Πού ζει ο εγκέφαλος;
Μέσα στο κεφάλι μας .
Επειδή είναι πολύ σπουδαίο όργανο του σώματός μας για να είναι προστατευμένος , καλύπτεται από το σκληρό κρανίο μας .
Δίνει εντολές στα μάτια μας να βλέπουν , στα χέρια μας να πιάνουν , στα αυτιά μας να ακούν, στη μύτη μας να μυρίζει, στα πόδια μας να περπατούν , μας ειδοποιεί νωρίς για να φάμε, να πιούμε , να πάμε τουαλέτα,.... γενικότερα τίποτα δεν γίνεται αν δεν δώσει εντολή ο εγκέφαλός μας.

Στο σημείο αυτό παίξαμε το παιχνίδι εντολών που μας διασκεδάζει πολύ.
Ο εγκέφαλος λέει.... πιάστε τη μύτη σας!!!
Ο εγκέφαλος λέει .....χοροπηδήστε!!
Ο εγκέφαλος λέει.... γελάστε δυνατά!!!! κ.α.
Συνεχίσαμε φτιάχνοντας ένα πίνακα αναφοράς των εξωτερικών χαρακτηριστικών που υπάρχουν στο κεφάλι μας.

Σηκώθηκε ο καθένας και πήγε στον καθρέφτη. παρατηρήσανε το πρόσωπο τους και έπειτα ζωγραφίσανε σε φύλλο εργασίας τα χαρκτηριστικα τους.

ΟΡΑΣΗ

Συζητήσαμε με τα παιδιά για τα μάτια μας, πώς είναι τί μήνυμα στέλνουν στον εγκέφαλο.Πώς είναι να μην βλέπεις.......και μιλήσαμε για τα όμορφα πράγματα που βλέπουν τα ματάκια μας.....




ΟΣΦΡΗΣΗ

 Συζητήσαμε με τα παιδιά για τη μύτη μας, πως είναι μέσα, τι έχει, τι μηνύματα στέλνει στον εγκέφαλο. Πειραματιστήκαμε με τον αέρα και είδαμε ότι μυρίζουμε μόνο από τη μύτη αν και εισπνέουμε και από το στόμα. Θυμηθήκαμε το ταξίδι του αέρα στην εισπνοή και στην εκπνοή. Βρήκαμε ότι ο σκύλος μυρίζει πάρα πολύ καλά. Μιλήσαμε για τις ευχάριστες και τις δυσάρεστες μυρωδιές, λέγοντας ο καθένας τη γνώμη του. Είπαμε πόσο χρήσιμη μας είναι η μύτη μας και για να ανακαλύπτουμε αν κάποιο φαγητό είναι χαλασμένο κι έτσι να προφυλαχτούμε και να μην το φάμε. Επίσης πως μπορούμε να μυρίσουμε τη φωτιά και άλλα........




 Κάναμε πείραμα. Μυρίσαμε όλοι μας διάφορα μπαχαρικά και μυρωδικά. Έπειτα το κάθε παιδί με κλειστά τα μάτια προσπαθούσε να βρει από τη μυρωδιά τι ήταν αυτό που μύρισε.
ΑΚΟΗ

Παίξαμε με τα μουσικά όργανα,Κάθε παιδί με κλειστά μάτια προσπάθησε να εντοπίσει την πηγή του ήχου και να ονοματίσει το μουσικό όργανο που άκουγε.
ΓΕΥΣΗ
 Μιλήσαμε για τη γλώσσα μας και την αίσθηση της γεύσης
Μιλήσαμε για το γλυκό, το ξινό, το πικρό και το αλμυρό και δοκιμάσαμε διάφορες γεύσεις προσπαθώντας να τις ανακαλύψουμε με κλειστά τα μάτια.


                                                                 ΑΦΗ

Σχηματίσαμε, το περίγραμμα του σώματος ενός παιδιού και βάλαμε ταμπελίτσες


Με πλαστελίνη, σχηματίσαμε χαρακτηριστικά του προσώπου.......μικροί μιμητές του Πικάσο.....





Αυτά.....προς το παρόν......γιατί θα επανέλθουμε.....δριμύτεροι.......




Σάββατο 11 Οκτωβρίου 2014

ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ









Είναι γνωστό ότι τα περισσότερα βιβλία αφηγούνται ιστορίες:
Μια ιστορία μπορούμε απλώς να την αφηγηθούμε ή να τη διαβάσουμε δείχνοντας ή όχι τις εικόνες της και έπειτα να συζητήσουμε με τα παιδιά.


Μπορούμε να τη διαβάσουμε ή να την αφηγηθούμε κι ύστερα τα παιδιά να ζωγραφίσουν, να τη δραματοποιήσουν, να παίξουν ένα παιχνίδι, να κατασκευάσουν ένα επιτραπέζιο παιχνίδι ή να την αναπλάσουν με άλλους τρόπους (π.χ. παντομίμα, κουκλοθέατρο, θέατρο σκιών).


Μπορούμε να την αφηγηθούμε και να τη δραματοποιήσουμε στη βιβλιοθήκη, αν υπάρχει, στην αίθουσα διδασκαλίας, στο πίσω μέρος της αίθουσας, στο προαύλιο αν ο καιρός το ευνοεί ή να τη μαγνητοφωνήσουμε με τη φωνή μας ή τη φωνή των παιδιών και να την ακούσουμε υπό τους ήχους μιας ήρεμης μουσικής.

Σημαντικό είναι επίσης, ειδικά για τα μικρότερα παιδιά, να έρχονται σε επαφή με βιβλία, να τα πιάνουν, να τα ξεφυλλίζουν, να μαθαίνουν, να αντλούν πληροφορίες από το εξώφυλλο και το οπισθόφυλλο. Έτσι θα ξέρουν πώς να διαλέξουν βιβλία σε ένα βιβλιοπωλείο ή μια βιβλιοθήκη.







Καλό είναι να έχουμε πάντοτε στο νου μας τα δικαιώματα του αναγνώστη, σύμφωνα με τον Daniel Pennac.

Το παιδί έχει δικαίωμα:

·να μη διαβάζει,

·να πηδάει σελίδες,

·να μην τελειώνει ένα βιβλίο,

·να το ξαναδιαβάζει,

·να διαβάζει οτιδήποτε,

·στον μποβαρισμό (ικανοποίηση αισθήσεων),

·να διαβάζει οπουδήποτε,

·να τσαλαβουτάει,

·να διαβάζει μεγαλόφωνα,

·να σιωπά.


Πολύ καλή ιστοσελίδα είναι η


ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΖΗΤΑΩ ΣΥΝΗΘΩΣ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΝΑ ΜΟΥ ΠΟΥΝ ΤΟΥΣ ΗΡΩΕΣ, ΤΟΝ ΤΟΠΟ, ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΛΥΣΗ...ΑΡΓΟΤΕΡΑ ΘΑ ΔΟΚΙΜΑΣΩ ΚΑΙ ΧΡΟΝΟ......
     Πολύ καλό φύλλο εργασίας είναι





Ο ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΣ ΘΗΣΑΥΡΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΕΙΝΑΙ.......

Την Τρίτη ένα μικρό μυστήριο μας περίμενε στην παρεούλα.....Ένα μικρό κουτάκι-καρδούλα .......με ορισμένες οδηγίες......"ΕΝΑ- ΕΝΑ ΠΑΙΔΑΚΙ ΘΑ ΤΟ ΑΝΟΙΓΕΙ, ΘΑ ΚΟΙΤΑ ΚΑΙ ΘΑ ΖΩΓΡΑΦΙΣΕΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΙΔΕ......ΤΟΝ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΘΗΣΑΥΡΟ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ!!!!!! ΚΑΝΕΝΑΣ ΔΕΝ ΘΑ ΤΟ ΜΑΡΤΥΡΗΣΕΙ......."
    Τα παιδιά μας, πραγματικά, έδρασαν σύμφωνα με τις οδηγίες......με σεβασμό και εκπληξη!!!!!

Ο ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΣ ΘΗΣΑΥΡΟΣ ΕΙΝΑΙ .......Ο ΕΑΥΤΟΣ ΤΟΥΣ!!!!!!
Και μιλησαμε γι΄αυτό......και τι δεν είπαμε......
Από το όνομα μας, την οικογένεια μας, τί μπορούμε να κάνουμε, τα γενέθλια μας, το ύψος μας........
Ξεκινήσαμε με το παραμύθι της αγαπημένης μου ΜΑΡΙΑΝΙΝΑ ΚΡΙΕΖΗ " ΑΧ!!! ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΕΙΜΑΙ ΓΑΤΑ"
(ΘΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΙ ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΝ ΕΡΧΟΜΕΝΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ)



ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ: Μαριανίνα Κριεζή

ΕΚΔΟΣΕΙΣ: Άμμος

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ: Πρωταγωνιστές είναι ένας μάγος και η γάτα του! Στη γάτα τη Μαγδάλω δεν αρέσει καθόλου ο εαυτός της... Και ο μάγος αναλαμβάνει να την κάνει κάτι άλλο! Όμως ό,τι και να την κάνει αυτή είναι πάλι ανικανοποίητη και δυσαρεστημένη. Στο τέλος ζητά απλά να παραμείνει γάτα, γιατί τελικά της αρέσει ο εαυτός της! Το συμπέρασμα: πρέπει να αγαπάμε τον εαυτό μας όπως ακριβώς είναι και να τον αποδεχόμαστε. Ο κάθε άνθρωπος είναι μοναδικά όμορφος και έχει τα δικά του χαρίσματα. Έξυπνο κείμενο που τα παιδιά λατρεύουν και απομνημονεύουν εύκολα. Υπέροχη εικονογράφηση. Ιδανικό για δραματοποίηση.





- Γάτα μου αγαπημένη, γιατί είσαι μουτρωμένη;

- Δε μ΄αρέσει η ουρά μου, ούτε το νιαούρισμά μου.

Μοιάζω με χοντροπατάτα.

Αχ, γιατί να είμαι γάτα!

- Να ΄σαι κάνω παπαγάλο; Λέγε γρήγορα, Μαγδάλω!

Αν δεν ήσουν αυτό που είσαι, τι θα ήθελες να είσαι;

- Κάτι καλύτερο από γατί. Μόνο που μάγε μου, δεν ξέρω τι.

- Άμπρα κατάμπρα και λάδι ξίδι πλοίαρχος γίνε και φύγε ταξίδι.

- Φοβάμαι τον ωκεανό! Κάνε με κάτι στεριανό!

- Καλά. Άμπρα κατάμπρα πιλάφι και πουρές γίνε μαϊμού, Μαγδάλω και κάνε μου χαρές!

- Μπρος γκρεμός και ζούγκλα πίσω. Όχι! Δεν μπορώ να ζήσω μες στης μπανανιάς τα φύλλα και να παντρευτώ γορίλα!

- Άμπρα κατάμπρα και σκόρδα πλεξούδα γίνε ή μέλισσα ή πεταλούδα!

- Το πρόβλημά μου πάλι δεν το έλυσα. Καθόλου δε μ΄αρέσει να΄μαι μια μέλισσα. Πετάω στον αέρα και ζαλίζομαι, μυρίζω τα λουλούδια και φταρνίζομαι!

- Άμπρα κατάμπρα πάλι και μήλο και αχλάδι γίνε λαγός και πήδα συνέχεια στο λιβάδι!

- Πώς σου ήρθε; Πρώτα πρώτα δε μ΄αρέσουν τα καρότα!

- Άμπρα κατάμπρα τότε και δυο αυγά μελάτα γίνε ξανά Μαγδάλω, η όμορφή μου γάτα!

- Ζήτω! Ξανάγινα γάτα! Να με πειράζεις σταμάτα!





Τα παιδιά ξετρελάθηκαν......
Και βγάλαμε το συμπέρασμα ότι :

Κάθε άνθρωπος είναι μοναδικός!
 ΕΙΜΑΣΤΕ ΜΟΝΑΔΙΚΟΙ ΚΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ!!!!!

Επόμενη στάση.... πίνακας γενεθλίων..... το τρενάκι μας......
   Βάλαμε τις φωτογραφίες μας στο τρενάκι, χωριστήκαμε σε όσους είναι τεσσάρων και πέντε χρονών, και συμπληρώσαμε τον πίνακα διπλής εισόδου......







 Αργότερα, μπήκαμε στη σειρά και διαπιστώσαμε ότι διαφέρουμε στο ύψος....... Πήραμε σπάγγο και αρχίσαμε να μετράμε ύψη......και να συγκρίνουμε.......




Μιλήσαμε για το αγαπημένο  μας φαγητό, παιχνίδι, χρώμα, φίλο......και κατασκευάσαμε ένα λουλούδι.....





ΚΑΙ Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΗΝ ΕΡΧΟΜΕΝΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ.......
ΚΑΛΟ ΒΡΑΔΥ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΞΕΚΟΥΡΑΣΗ ΠΑΙΔΙΑ.....
ΣΑΣ ΠΕΡΙΜΕΝΩ ΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΑ ΜΕ ΕΝΑ ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΩΣΣΣ ΤΑ ΑΥΤΙΑ......






Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΜΟΥ

 

Την προηγούμενη εβδομάδα, ασχοληθήκαμε με την οικογένεια μας

Μιλήσαμε για την μαμά μας, τον μπαμπά μας και τα αδέρφια μας. Από πόσα μέλη αποτελείται η οικογένεια μας, ποι'ο είναι το επάγγελμα των γονιών μας,και διαβάσαμε το υπέροχο παραμύθι


"Το αστεράκι του μπαμπά μου είμαι εγώ"


"Όταν μεγάλωσε, μια νύχτα έστρεψε το βέλος του ψηλά και σημάδεψε το σακουλάκι με τ' αστέρια.

Εκείνο τρύπησε κι ένα μικρό αστεράκι έπεσε στο κρεβατάκι μου, πάνω στην κουβερτούλα μου.

Έτσι γεννήθηκα εγώ."




Κι έτσι ξεκινά η κοινή πορεία πατέρα και παιδιού.

Μια σχέση έντονη, καταλυτική, καθοριστική για τη ζωή και των δυο.

Ο πατέρας, ένα πρόσωπο ισχυρό όσο κι ευάλωτο, ανοίγει μονοπάτια κι ενθαρρύνει το γιο του να μάθει τα πάντα για τον κόσμο.

Ο μικρός διευρύνει τους ορίζοντές του, ετοιμάζεται να βγει δυναμικά στη ζωή και διαμορφώνει άποψη για το ρόλο που θα διαδραματίσει στην ενήλικη ζωή του.




"Όταν φεύγει στενοχωριέμαι. Όμως μου 'χει πει πως κάθε μέρα πρέπει να οργώνει τρεις φορές τα χωράφια του κόσμου ώστε να μην πεινάσω ποτέ.

Το ίδιο θα 'κανα κι εγώ γι' αυτόν, αν μπορούσα."







Ζωγραφίσαμε την οικογένεια μας









Παίξαμε με τις σκιές....












Κατασκευάσαμε ένα σπιτάκι- καρτούλα και βάλαμε την οικογένεια μας μέσα.....












Μιλήσαμε για την ΑΓΑΠΗ που ενώνει την οικογένεια μας

ΚΑΙΙΙΙ ΦΥΣΙΚΑ ..........

είπαμε ότι και εμείς εδώ στο νηπιαγωγείο "ΜΙΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΕΙΜΑΣΤΕ"

και είπαμε να το διασκεδάσουμε λιγουλάκι......διοργανώσαμε "ΜΕΣΗΜΕΡΙ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΜΕ ΠΟΠ-ΚΟΡΝ" ΚΟΙΝΩΣ ΠΑΤΛΑΚΙΑ......ΚΛΑΣΣΙΚΗ ΤΑΙΝΙΑ "Η ΛΑΙΔΥ ΚΑΙ Ο ΑΛΗΤΗΣ" ΚΑΙ ΠΩΣ ΓΙΝΑΝΕ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ.......



















ΚΑΛΟ ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ!!!!!




Τετάρτη 1 Οκτωβρίου 2014

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΤΡΙΤΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ

ΑΦΙΕΡΩΣΑΜΕ ΣΗΜΕΡΑ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΜΑΣ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΗΛΙΚΙΑ....ΜΙΛΗΣΑΜΕ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΑΠΠΟΥ ΚΑΙ ΤΗΝ ΓΙΑΓΙΑ ΜΑΣ...... ΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ, ΠΩΣ ΤΟΥΣ ΛΕΝΕ...ΤΙ ΑΓΑΠΑΜΕ Σ΄ΑΥΤΟΥΣ, ΤΙ ΜΑΣ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΝΕ ΚΑΙ ΤΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΓΙ΄ΑΥΤΟΥΣ.....ΜΕ ΑΓΑΠΗ!!!!
    ΜΑΘΑΜΕ ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ  "Ο ΓΕΡΟ ΠΑΠΠΟΥΣ"
 ΚΑΙ ΒΑΛΑΜΕ ΣΤΗ ΣΕΙΡΑ ΤΙΣ ΕΙΚΟΝΕΣ




ΕΤΟΙΜΑΣΑΜΕ ΤΑ ΔΩΡΑΚΙΑ ΤΟΥΣ
ΚΑΙ ΣΥΖΗΤΗΣΑΜΕ ΓΙΑ ΠΟΙΟΝ ΛΟΓΟ ΑΓΑΠΑΜΕ ΤΗΝ ΓΙΑΓΙΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΑΠΠΟΥ!!!!


ΚΥΡΑ ΑΛΕΠΟΥ

ΕΝΑ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ, ΠΟΥ ΜΟΥ ΤΟ ΜΑΘΑΝΕ ΟΙ ΑΓΑΠΗΜΕΝΕΣ ΜΟΥ ΜΑΙΡΗ ΚΑΙ ΑΙΜΙΛΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΡΕΤΡΙΑ!!!!! Η ΑΛΕΠΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΚΟΜΜΕΝΗ ΟΥΡΑ......
ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΦΕΤΟΣ, ΞΕΤΡΕΛΑΘΗΚΑΝ ΜΕ ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ.....ΚΑΙ ΕΙΠΑΜΕ ΝΑ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟΣΚΟΠΗΣΟΥΜΕ ΓΙΑ ΝΑ ΣΑΣ ΤΟ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΟΥΜΕ ΚΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΕΧΟΥΜΕ ΣΤΟ ΦΑΚΕΛΟ ΜΑΣ.....
ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΕΣΑΣ.....ΜΕ ΑΓΑΠΗ.....



ΜΕ ΤΙ ΛΟΓΙΑ ΝΑ ΣΑΣ ΠΩ
ΤΟΥΤΟ ΤΟ ΠΑΘΗΜΑ ΜΟΥ..
ΤΟΥ ΚΥΝΗΓΟΥ ΤΟ ΔΟΚΑΝΟ
ΕΚΟΨΕ ΤΗΝ ΟΥΡΑ ΜΟΥ

ΚΑΙ ΟΛΑ ΤΑ ΖΩΑ ΤΟΥ ΑΓΡΟΥ
ΜΕ ΕΒΛΕΠΑΝ ΚΑΙ ΓΕΛΟΥΣΑΝ
ΚΟΥΝΟΥΣΑΝ ΤΑ ΚΕΦΑΛΙΑ ΤΟΥΣ
ΚΑΙ ΣΙΓΟΤΡΑΓΟΥΔΟΥΣΑΝ..

-ΚΥΡΑ-ΑΛΕΠΟΥ ΚΥΡΑ-ΑΛΕΠΟΥ
ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ Η ΟΥΡΑ ΣΟΥ
ΤΗΝ ΠΟΝΗΡΗ ΜΑΣ ΕΚΑΝΕΣ
ΜΑ ΗΡΘΕ ΚΙ ΣΕΙΡΑ ΣΟΥ
ΚΥΡΑ-ΑΛΕΠΟΥ....
ΚΥΡΑ-ΑΛΕΠΟΥ..
ΚΥΡΑ-ΑΛΕΠΟΥ...


ΤΡΕΧΩ ΕΥΘΥΣ ΣΤΙΣ ΦΙΛΕΣ ΜΟΥ
ΚΟΙΤΑΞΤΕ! ΛΕΩ ΜΕ ΝΑΖΙ
ΕΚΟΨΑ ΤΗΝ ΟΥΡΙΤΣΑ ΜΟΥ
ΚΑΙ ΠΙΑ ΔΕΝ ΜΕ ΚΟΥΡΑΖΕΙ

ΜΑ ΕΚΕΙΝΕΣ ΔΕΝ ΜΕ ΠΙΣΤΕΨΑΝ
ΚΙ ΕΤΡΕΧΑΝ ΜΑΚΡΙΑ ΜΟΥ
ΚΙ ΑΠΟ ΤΑ ΓΕΛΙΑ ΤΑ ΠΟΛΛΑ
ΤΡΕΧΟΥΝ ΤΑ ΔΑΚΡΥΑ ΤΟΥΣ..